natural sleep solutions for moms-to-be

Természetes megoldások az alvási problémákra

Rachel Morris

Már mesteri szintre fejlesztettük a baba etetését, az autóüléssel kapcsolatos ismereteket is megszereztük és lassan már hozzászoktunk a kihívásokkal teli alváshoz (na igen, a hajnali 3 órás etetés..).

S ahogy minden újdonsült anyuka, valószínűleg kissé fáradtak vagyunk. Azonban még akkor is be tudunk csempészni némi „életmentő” alvást a rutinunkba, ha a kicsi még mindig felébred éjszakánként. Íme néhány tipp ahhoz, hogyan tudjuk úgy alakítani a napjainkat, hogy maradjon némi időnk a pihenésére.

1. Szundítsunk egyet amikor a baba is alszik!


Fontos kijelölnünk időszakokat a pihenésre a nap folyamán, főképp a születést követő első pár hónapban, amikor a kicsi még 2-3 óránként felébred, hogy enni kapjon.

A mosás és a koszos edények várhatnak: Az idő, amit gyerekünk szundikálással tölt, számunkra is tökéletesen kihasználható időszak a pihenésre. Ha tehetjük, inkább a nap korábbi szakaszában éljünk ezzel a lehetőséggel, ne pedig este, és délután 4 órára már legyünk talpon! Ily módon a szervezetünk is készen áll majd, amikor az esti lefekvésre kerül a sor

2. Mozduljunk ki és mozogjunk!


A fizikai aktivitás nem csak az anyukák, de a kisbabák számára is egészséges, és segítheti a nyugodtabb éjszakai alvást. Ezen felül, a friss levegő minden kismamát feltölt energiával!

Próbáljunk egy rövid napi sétát is becsempészni a reggelekbe, két etetés között.

3. Barátkozzunk a cumisüveggel!


Ha a szoptatás mellett döntöttünk, és minden jól működik, akkor érdemes a cumisüveg használatáról is érdeklődni orvosunknál (tipikusan a 4-5. hét környékén). Partnerünk vagy segítőnk átveheti a hajnali 3 órás etetéseket, míg mi behozhatjuk lemaradásunkat az életmentő alvást illetően még a következő „műszak” előtt.

4. Teremtsünk nyugodt környezetet!


Amikor 0-24 órában, a hét minden napján szükség van az emberre, nehéz lassítani a tempón. A pici gondozása folyamatos készenlétet igényel, és az adrenalin szintünk ilyenkor kialvatlanságunknak köszönhetően a plafonon van. A nyugodt környezet megteremtését segítheti, ha egy hűvös, sötét szobában dőlünk le.

Próbálkozhatunk szemellenzővel, ún. „fehér zaj” keltő eszközzel, vagy kellemes, lágy zenével. Ha hagyjuk, hogy a kicsi is mellettünk szundikáljon, az ösztönző hatással lehet – főképp késő éjszakai szoptatásoknál – de a legjobban akkor tudunk pihenni, ha gyermekünket a bölcsőbe vagy a kiságyba fektetjük. Ezzel egyrészt kisbabánkat szoktatjuk ahhoz, hogy egyedül is álomba ringassa magát, másrészt önmagunk zavartalan alvását is biztosítjuk.

Az alvás ugyanis közvetlenül befolyásolja a hangulatunkat és az energiaszintüket, de hozzájárul ahhoz is, hogy megszabaduljunk a terhesség során felszedett plusz kilóktól; mindez pedig a napi pihenőidőt is problémamentessé teszi. Ha jól érezzük magunkat a testünkben, sokkal jobban tudjuk kezelni a gyermekneveléssel járó nehézségeket, és sokkal nagyobb valószínűséggel hozunk olyan döntéseket, melyek kisbabánk hosszútávú fejlődésére pozitív hatással vannak.

Ez is érdekelhet: