5 tipp a várandósság alatti helyes táplálkozáshoz

5 tipp a várandósság alatti helyes táplálkozáshoz

A babát váró kismamák akkor cselekszenek helyesen, ha minden egyes falat, amelyet a szervezetükbe juttatnak, tápértékben gazdag és vitamindús. Hogy pontosan mit is jelent mindez, arról a lentiekben olvashatunk.

1. számú szuperétel: tojás


A tojás tele van fehérjével, A és E vitaminnal, valamint a baba agyfejlődéséhez szükséges kolinnal. A tápláló tojásból szuperkönnyen és gyorsan készíthető finom étel. Fogyasszuk rántottaként egy sajtos szendviccsel, vagy készítsünk belőle tojásos rizst. Minden változata finom és tökéletesen illeszthető a várandósok táplálkozásába.

2. számú szuperétel: tejtermék


A kalcium elengedhetetlen a baba csontozatának fejlődéséhez. A sovány tej, a pasztőrözött tejből készült sajt vagy joghurt nemcsak finom, de bőven tartalmazzák ezt a fontos ásványi anyagot. Igyunk tejet naponta kétszer és fogyasszunk sajtot illetve joghurtot minden nap!

3. számú szuperétel: csonthéjasok


A mogyorófélék és a mogyoróvajak kiváló snack alapanyagok, mindemellett proteint és egészséges zsírokat tartalmaznak, amelyek szintén fontosak a magzat fejlődéséhez. A mandula, a mogyoró és a dió, valamint a belőlük készült vaj kiváló választás a kismamák számára.

4. számú szuperétel: gyümölcsök


Legyen az friss, fagyasztott, vagy konzerv – a gyümölcsök rostokban és vitaminokban gazdagok és elengedhettlen részét képzik minden várandós anyuka étrendjének. Mindemellett segítenek a szorulásos tünetek enyhítésében. Amennyiben gyümölcskonzervet tervezünk felbontani, először olvassuk el a rajta feltüntetett tájékoztatást! A cukros szirup helyett mindenképp egészségesebb választás lehet a nyers gyümölcs!

5. számú szuperétel: vas


A vas egy olyan alapvető fontosságú ásványi anyag, amely segít a magzat vérellátásában és a terhességi vérszegénység megelőzésében. A sovány húsok, a dúsított gabonapelyhek és a spenót mind-mind kiváló vasforrások. A fagyasztott spenót különösen megfizethető és könnyen elkészíthető (adjuk a rakott ételekhez vagy tésztaszószokhoz).

A magzat fejlődésén vélhetően sokat töprengünk, ezért jó hír lehet a számunkra, hogy a megfelelő táplálkozással tehetünk születendő gyermekünk egészségéért.

Vásároljunk okosan, fogyasszunk teljesértékű élelmiszereket és kerüljük a félkész termékeket, amikor csak lehet! Bátran konzultáljunk kezelőorvosunkkal, ha valamely élelmiszer fogyasztásával kapcsolatban kétségeink merülnének fel!

Ez is érdekelhet: