Eat up-The-importance-of-protein

A megváltozott étkezési szokásunk proteinre épül? Eszünk belőle eleget?

2014.10.17.

A fehérjék fontossága
Ha valamire ebben az időszakban szükségünk van, az a bőséges fehérjebevitel. A megfelelő mennyiségű fehérje segít abban, hogy mi magunk jó erőben maradjunk, gyermekünknek pedig, hogy a fehérjékben található aminosavak elősegítsék az egészséges növekedését és fejlődését.
Fehérjét elsősorban a húsok, halak és tejtermékek tartalmaznak.

Mennyi fehérjét vigyünk be a szervezetünkbe?
A terhesség alatt javasolt napi fehérjebevitel 60 gramm, habár táplálkozási szakértők a 100 grammot is ajánlják. Például, egy fél liter tej ennek az adagnak a felét sem tartalmazza, így még a tejimádóknak is más ételekkel kell kipótolniuk a fehérjét.

A MEGFELELŐ TÁPLÁLKOZÁS
A várandós nőknek minőségi fehérjére van szükségük, ami nagy mértékben tartalmaz amino savakat. Ezek az egészséges ételekben megtalálhatóak. A sok fehérjét tartalmazó húsok, halak és tejtermékek mind nagyon jól illeszthetőek a kismamák étrendjébe.
A legtöbb növényi fehérje azonban nem ennyire jótékony hatású. Aki vegetáriánus, és főlag aki vegán, annak különösen oda kell figyelnie a fehérje pótlásra az aminosavak miatt! Háziorvosunk, vagy egy dietetikus segíthet a megfelelő étrend összeállításában, ezért forduljunk hozzájuk segítségért!

Ez is érdekelhet: