pregnancy-symptoms-by-week-signs-of-pregnancy-to-watch-out-for-as-pregnancy-symptoms

A stressz sem a mi, sem peding a babánk egészségének nem tesz jót! Növelheti a szorongás érzését, illetve hatással lehet étvágyunkra és alvási szokásainkra is. Néhány apró stresszoldó lépéssel azonban, – mint amilyen a napi egyszeri testmozgás – rengeteget változtathatunk.

Stresszoldás

A terhesség gyakran jár stresszel, időről időre pedig érzelmek kavalkádját tapasztalhatjuk. Teljesen normális ha néha szorongást érzünk vagy elegünk van, mikor azonban a terhesség okozta stressz odáig vezet, hogy nem tudunk aludni, álmatlanok az éjszakák, fáj a fejünk és étkezési szokásaink megváltoznak, érdemes tenni valamit a relaxáció érdekében. Ne felejtsük el, hogy a terhesség alatti stressz nem csak ránk, de gyermekünkre is hatással van.

Próbáljuk ki ezen stresszoldó módszereket:

  • Gondoljuk végig mindennapi életünket, és keressük meg a fejlesztésre szoruló pontokat. Van lehetőségünk csökkenteni a munkaidőt? Kapunk otthon segítséget? Vannak tervek, amiket esetleg érdemes volna a szülés utánra halasztani? 

  • Beszélgessünk valakivel érzelmeinkről! 

  • Néha egy apró beszélgetés is rengeteget tud segíteni.

  • Sétáljunk egyet minden nap! A mozgás oldja a feszültséget. 

  • Vegyünk egy meleg, habos fürdőt és közben hallgassunk nyugtató zenét!

  • Sajátítsunk el valamilyen relaxációs technikát, mint amilyen például a meditáció, s ennek segítségével ürítsük ki elménket és nyugtassuk meg a testünket! Ezáltal a terhesség alatti érzelmeket is jobban meg tudjuk érteni. 

Amennyiben aggódsz a szülés miatt, kattints ide, és megtudhatod, hogyan maradj nyugodt és magabiztos, amikor eljön a Nagy Nap!