Solid Advice Introduce New Foods One at a Time

Szilárd ételek bevezetése: új ízek lépésről lépésre

Suzanne Dixon

Bár az anyatej, vagy a tápszer továbbra is fontos része lesz kisbabánk táplálkozásának, lassan elkezdhetünk gondolkodni a szilárd ételek bevezetéséről is.

Egy jó tanács: lassan, fokozatosan indítsunk! A felnőttek kedvelik a változatos étkezést, viszont a kisbabák esetében fontos a fokozatosság. Próbáljuk ki a következő tippeket:

Kezdjük a gabonafélékkel!


A meleg, vitaminnal dúsított gabonáknak magas a vastartalmuk, gazdagok B vitaminban, és tartalmazzák a baba számára szükséges mennyiségű kalóriát. A gabonafogyasztás kis adagokban (rizs vagy árpa anyatejjel, vagy tápszerrel), két kanállal naponta hozzásegíti csemeténket a szilárd étkezéshez.

Térjünk rá a zöldségekre- aztán a gyümölcsökre!


A kisbabák könnyebben megszeretik a zöldség ízét, ha nem szoktatjuk őket az édességhez. Először próbáljunk délben pürésített zöldségeket, zöldbabot, vagy zöldborsót adni a picinek, aztán reggel lassacskán elkezdhetünk barátkozni a pépesített, vagy passzírozott gyümölcsökkel (mint például a banán, vagy a sima, cukrozatlan almaszósz).

Várjuk ki a következő lépést!


Mielőtt új élelmiszert vezetnénk be az étrendbe, várjunk 5-7 napot, hogy megbizonyosodhassunk arról, hogy gyermekünk nem érzékeny az előző ételre.

Az etetések során tartsuk egyenesen a babát, vagy ültessük etetőszékbe! Használjunk kiskanalat (általában a bébiétel állaga pépes és puha), és figyeljük meg, hogy a kicsi kidugja-e a nyelvét. Amennyiben igen, tegyünk még néhány próbát, aztán szüneteltessük egy-két hétig. Ahogy nő, el fogja hagyni a nyelvnyújtogató szokását. Végül pedig fontos, hogy ne adjunk a picinek cumisüvegben pépes ételt! A gyermeknek meg kell tanulnia a száját használni szilárd ételek fogyasztásakor..

Ez is érdekelhet: