Etetés: úton

Etetés: úton

Wendy Kalen

Sok szempontból a gyerkőcök úti elemózsiája hasonló az anyukákéhoz. Egy kirándulás során, egy szobahőmérsékletű nassolnivalónál nincs is egyszerűbb, és a pici számára az étel nem lehet sem túl hideg, sem túl meleg.

Az egyszerű falatkák járnak a legkevésbé piszokkal, és csakúgy, mint a felnőttek, a kicsik is élvezik a különböző színű és állagú ételeket. Legyen nálunk pár különböző étel, hiszen a gyerekek kifejezetten válogatósak tudnak lenni. Emellett pedig mindenkinek jót tesz egy kis változatosság.

Gondoljuk át!


Amikor friss gyümölcsöt vagy zöldséget készítünk a családnak, szánjunk rá még egy kis időt, és vágjunk fel egy keveset belőle csemeténknek későbbre. Rövidebb időt igényel így, mintha „rendelésre” készítenénk és kéznél lesz az étel, amikor szükség van rá.

A fagyasztó a barátunk


A fagyasztott gyümölcsök és zöldségek nagyszerű megoldást kínálnak. Mindig elérhetőek, tisztítottak és előkészítettek, gyakran olcsóbban és táplálóbbak, mint a friss megfelelőjük, ráadásul sokáig elállnak.

Ezt észben tartva, íme egy lista a kedvencekről, melyek egyszerre táplálóak, és ami még fontosabb: finomak a válogatós babák számára is.

Szénhidrátok


A teljes kiőrlésű ételek magasabb tápértékkel rendelkeznek, mint a finomított búzatermékek.

• Müzlik (alacsony cukortartalmú)
• Kekszek
• Graham kekszek
• Pita kenyér

Gyümölcs


Tele vitaminnal és természetes cukortartalommal, a gyümölcsök mindig jó döntésnek bizonyulnak.

• Banán
• Narancs
• Dinnye
• Avokádó
• Mangó
• Barack
• Eper
• Papaya

Zöldségek


Adjuk meg a lehetőségek gyermekünknek, hogy új zöldségeket próbáljon ki.

• Friss koktélparadicsom
• Friss cukkini
• Friss vagy főtt répa
• Friss vagy főtt zöldbab
• Párolt karfiol
• Párolt kaliforniai paprika
• Párolt brokkoli
• Párolt sárgarépa
• Párolt zöldborsó
• Párolt zöldbab

Változatosság


• Konzerv csicseriborsó vagy feketebab (leszűrve és szárítva)
• Vékony réteg vaj kenyéren vagy kekszen
• Magozott olajbogyó (leszűrve, ha vízben áll)
• Főtt tojás
• Sajt

Egy nyűglődés- és problémamentes utazáshoz, vessük be ezeket a nassolnivalókat és stratégiákat. Jegyezzük meg, hogy a zöldségek és a gyümölcsök mindig legyenek puhák, és minden ételt vágjunk fel apró darabokra, hogy a pici ujjacskák meg tudják ragadni őket, és ne okozzanak fulladást!

Ez is érdekelhet: