Étkezés útközben

Étkezés útközben

2014.10.17.

Gyorsétel tipegőknek. A tízórainak és uzsonnának nem feltétlenül kell gyors hastöltőknek lenniük. Lehetnek táplálóak is, és részét képezhetik a kicsik kiegyensúlyozott étrendjének. Próbáljuk ki a szeletelt vagy szárított gyümölcsöket, válasszunk sós krékert édes keksz helyett, és italként ragaszkodjunk a vízhez és tejhez, mert a gyümölcslevek nem tesznek jót a növekvő fogacskáknak.

POCAKBAVALÓK
A tipegők rendkívül elfoglaltak! Amikor kimozdulunk otthonról és meglátogatunk más anyukákat és babáikat, vagy vásárolni megyünk, esetleg kocsival utazunk, mindig jól jön, ha van nálunk pár válogatott finomság. Felejtsük el, hogy a snackek nem lehetnek táplálóak! Rengeteg választás van, ami egyaránt kielégíti egyrészt gyermekünk sóvárgását valami finomság után, másrészt egészséges „üzemanyagként” szolgál a fejlődésben lévő szervezet számára. Próbáljuk ki a következőket:
- Egész vagy felkarkázott banán. Laktató mégis könnyen elkészíthető.
- Gyümölcsmix darabkákból, mint alma, körte, ananász, kivi és szőlő, kis adagokban, műanyag dobozban tárolva.
- Kicsire felvágott szendvicsek, különböző feltéttel, például krémsajt, sonka, tojás. Használjunk mókás vágóformákat, hogy minél csábítóbb legyen gyermekünk számára.
- Szárított gyümölcsök: kajszibarack, mazsola, papaya vagy banán darabkák.
- Sima keksz vagy rizssütemény.
Szoktassuk hozzá a gyermekünket a sima víz vagy tej ivásához. A gyümölcslevek tartalmaznak ugyan vitaminokat, de nem tesznek jót a fogaknak, főleg ha cumisküvegből isszák, mert a cukrok még sokáig a fogakon maradnak.

Ez is érdekelhet: