Food-on-the-go

Gyorsétel tipegőknek. A tízórainak és uzsonnának nem feltétlenül kell gyors hastöltőknek lenniük. Lehetnek táplálóak is, és részét képezhetik a kicsik kiegyensúlyozott étrendjének. Próbáljuk ki a szeletelt vagy szárított gyümölcsöket, válasszunk sós krékert édes keksz helyett, és italként ragaszkodjunk a vízhez és tejhez, mert a gyümölcslevek nem tesznek jót a növekvő fogacskáknak.

POCAKBAVALÓK A tipegők rendkívül elfoglaltak! Amikor kimozdulunk otthonról és meglátogatunk más anyukákat és babáikat, vagy vásárolni megyünk, esetleg kocsival utazunk, mindig jól jön, ha van nálunk pár válogatott finomság. Felejtsük el, hogy a snackek nem lehetnek táplálóak! Rengeteg választás van, ami egyaránt kielégíti egyrészt gyermekünk sóvárgását valami finomság után, másrészt egészséges „üzemanyagként” szolgál a fejlődésben lévő szervezet számára. Próbáljuk ki a következőket: - Egész vagy felkarkázott banán. Laktató mégis könnyen elkészíthető. - Gyümölcsmix darabkákból, mint alma, körte, ananász, kivi és szőlő, kis adagokban, műanyag dobozban tárolva. - Kicsire felvágott szendvicsek, különböző feltéttel, például krémsajt, sonka, tojás. Használjunk mókás vágóformákat, hogy minél csábítóbb legyen gyermekünk számára. - Szárított gyümölcsök: kajszibarack, mazsola, papaya vagy banán darabkák. - Sima keksz vagy rizssütemény. Szoktassuk hozzá a gyermekünket a sima víz vagy tej ivásához. A gyümölcslevek tartalmaznak ugyan vitaminokat, de nem tesznek jót a fogaknak, főleg ha cumisküvegből isszák, mert a cukrok még sokáig a fogakon maradnak.