Éjszakai megoldások: elalvás könnyen

Éjszakai megoldások: elalvás könnyen

Rebecca Adler Warren

Ha az altatási ritmus kialakításával gondjaink vannak, ne essünk kétségbe, mert más is hasonló problémákkal küszködik. A kisbaba alvása enyhén szólva kiszámíthatatlan. Az újszülöttek tipikusan 16 vagy annál több órát alszanak egy nap, pár órás szakaszokban. Ugyanakkor, ha elérik a 3 hónapos kort, éjszaka akár 5 óráig is szunyókálhatnak egyhuzamban. 6 éves korban pedig ez 9-12 óra is lehet.

Azonban a baba alvási szokása a leírtaktól eltérő is lehet. Érdemes mégis megpróbálnunk követni ezeket a megoldásokat annak érdekében, hogy elősegítsük mind gyermekünk, mind saját magunk pihenését.

Foglaljuk le a picit!


Egy mókázással teli nap sok esetben vezethet jóízű alváshoz. A kornak megfelelő tevékenységek, úgy mint egy rövid ház körüli séta a babakocsival, néha-néha megszakítva egy kis falatozással… Azzal, hogy kicsit kiszabadulunk otthonról, csupán egy küldetés erejéig, segítünk lefoglalni kisbabánkat – s közben megőrizni az ép elménket!

Szunyókálás vs. éjszakai alvás


A napi ritmus kialakításában az is segíthet, ha már a korai szakaszoktól kezdve igyekszünk különbséget tenni a napközbeni szunyókálás és az éjszakai alvás között. Ezzel könnyebben érthetővé válik gyermekünk számára, hogy a nap a játéké, és csak este az alvásé a főszerep. Amikor napközben lefektetjük kisbabánkat, akkor húzzuk fel egy kicsit a rolót és hagyjuk, hogy egy kis fény beáradjon a szobába. Nem kell síri csendben lenni a pici körül – ez az idő nagyon jól kihasználható a mama teendőinek elvégzésére.

Teremtsünk hangulatot!


Egy nyugodt szoba segíthet abban, hogy az üvöltöző gyerekből alvó kisangyalt varázsoljunk, ezért mindig ügyeljünk arra, hogy a szoba kellőképpen sötét és megfelelő hőmérsékletű! A lámpaoltás előtti gyors pelenkacsere is jó ötlet lehet.

Néha változtassunk a saját napi rutinunkon!


Lehet, hogy korábban a nap fáradalmait a kedvenc televíziós műsorunk előtti görnyedéssel vezettük le, de kisbabánk valószínűleg jobban szereti, ha csendes körülmények között etetjük meg alvás előtt. Ezért igyekezzünk megteremteni számára ezt a relaxáló hangulatot.

Az altatási rutint kiegeszíthetjük fürdetéssel, felolvasással, a kedvenc altatódalok éneklésével a ház egyik csendes zugában. Csak arra figyeljünk oda, hogy ezeket a tevékenységeket minden este ugyanabban a sorrendben végezzük el. A rutinunk utolsó lépéseként homályosítsuk el a szobát, és tegyük a picit a kiságyba még addig, amíg ébren van, hogy ezzel szoktassuk őt ahhoz, hogy egyedül is el tudjon aludni. Ahhoz, hogy a napi rutinhoz jól tudjon alkalmazkodni, fontos, hogy minden este ugyanakkor fektessük le.

Természetesen mindig vannak zavaró tényezők, melyek akadályozzák a baba nyugodt alvását: ha fázik, nő a foga, rosszat álmodik vagy felriad valami zajra. Ezektől eltekintve azonban, a fenti tippek betartásával, mindent megteszünk azért, hogy szemünk fénye nyugodtan aludjon az éjszaka.

Ez is érdekelhet: