sleep-101-maintaining-bedtime-routines-on-weekends-and-holidays

Alvás: az altatási rutin betartása a nyaralások alatt is

Pamela Kruger

Még ha csemeténk a legjobb kis alvó is hétközben, észrevehetjük, hogy a hétvégeken és nyaralásokon nehézségei adódnak. A kisbabáknak fontos egyfajta rutin, ami az ilyen események alkalmával bizony felborul, így problémás lehet számukra az átállás.

Tippjeink segíthetnek abban, hogyan őrizzük meg csemeténk fontos alvását, függetlenül attól, hogy épp hol tartózkodunk.

1. Alakítsuk teendőinket a baba rutinja köré!


Ha babánk többnyire délután 1 és 3 óra között alszik, győződjünk meg arról, hogy előtte vagy utána tegyük a kirándulást az állatkertbe. Ez az iram lelassítását, és a vártnál korábbi hazaérkezést jelentheti, de ez segít majd kipihenten, boldogan és éberen tartani babánkat a következő kiruccanásra.

2. Vigyük magunkkal gyermekünk kedvenc tárgyát!


Egy kincs a kézben a kényelem és biztonságérzetet nyújtja a kicsiknek az elalvás előtt.

3. Úgy bújtassuk babánkat az ágyba, ahogy otthon is tesszük!


Otthon elhomályosítjuk a fényeket, megsimogatjuk a hátát, és altatódalt éneklünk? Ezt a rutint követve a szállodában, vagy más idegen környezetben, segíthet, hogy a kicsi biztonságban és védettségben érezze magát.

4. Ne bújjunk vele egy ágyba!


Ha nyaralásnál megengedjük, hogy velünk aludjon a felnőtt ágyban, valószínűleg ugyanezt az elvárást támasztja majd felénk otthon.

5. Adjunk babánknak időt az átállásra!


Az otthonán kívül minden új hely egy baba számára. Ne lepődjünk meg ha sír egy kicsit alváskor, vagy valamivel többször ébred fel a megszokottnál. Kezeljük ezt a magatartást ugyanúgy, mintha otthon lennénk: Az első éjszaka után vagy később, gyermekünknek hozzá kell szoknia és újra jól kell aludnia.

6. Próbáljuk ki az együttes törődést


Ha nem muszáj az egész családot a baba alvásához igazítani, akkor ne tegyük. Talán egy szülő vagy nagyszülő otthon tud maradni az alvó kisbabával, így a család többi tagja élvezheti a jégkorcsolyázást vagy egyéb kiránduló programot.

7. Időzítsük a hosszú autóutakat éjszakára!


Sok gyerek gyorsan álomba merül az autóban. Ha ez a csemeténkkel is így van, próbáljuk meg a hosszú autóutakat éjszakára időzíteni. Adjuk fel rá ruhája alá a pizsamáját, így amikor megérkeztünk, kényelmesen áttehetjük az ágyba.

8. Tartsunk pihenőket!


Ha egy öt órás autóutat kell tennünk délután, iktassunk be néhány megállót, így gyermekünk mozghat egy picit. Segítve őt megszabadulni az energiától, megelőzzük, hogy túl sokat aludjon napközben és le tudjon feküdni éjszaka.

9. Kompenzáljunk!


Ha gyermekünk kihagy egy alvást, vagy letudja azt egy alig fél órás szunyókálással a babakocsijában, próbáljuk meg korábban ágyba fektetni aznap éjjel, másnap pedig állítsuk helyre a rutint!

Ami a lényeg: amennyiben kisbabánk már hozzá volt szoktatva egy következetes alvási rutinhoz, akkor könnyen vissza is tud térni ahhoz!

Ez is érdekelhet: