Alvás napközben

Alvás napközben

Jennifer Kelly Geddes

Nincs nagyobb megkönnyebbülés egy újdonsült anyuka számára, mint amikor gyermeke végre átalussza az éjszakát. Azonban még az éber babáknak is szükségük van arra, hogy pihenjenek és feltöltődjenek napközben (mi pedig picit utolérhessük magunkat.)

Az alábbi 9, - a nappali alvást megcélzó ötlet, segít majd a csemeténket rávezetni a sikeres pihenés felé vezető ösvényre.

1. Legyünk tisztában a szükségletekkel!


Korától függetlenül a babának napközben 2 szunyókálásra van szüksége (egy délelőtt és még egy délután) de ha korán ébred, vélhetően reggel is visszaalszik majd.

2. Legyünk következetesek!


Ahogy csemeténk „felnő” a szokások bevezetéséhez, fontos napi szinten rögzíteni babánk alvási időbeosztását. Időzítsük az elintéznivalónkat és egyéb dolgainkat körültekintően, így nem fogjuk megbontani a kialakult rutint.

3. Ne várjunk!


Rakjuk csöppségünket a kiságyába, akkor, amikor az álmosság első jeleit mutatja, de még ébren van! Egy „túlpörgött” babát ugyanis nehéz lesz elaltatni.

4. Fő a biztonság!


Ha gyermekünk karjainkban alszik el, vigyük a kiságyához, és csökkentsük a bölcsőhalál kockázatát azzal, hogy hanyatt fekve helyezzük őt a kiságyba!

5. Előkészületek


Tartsuk be babánk alvási idejét nagyon pontosan, és kerüljük a hosszú meséket és extra öleléseket. Csak egy gyengéd ölelés és egy rövid altatódal az, amire szükségünk lehet, hogy jelezzük csemeténknek: eljött a délutáni alvási idő.

6. Ne adjuk fel!


Néhány gyereknek beletelhet pár percbe, hogy elpilledjen és elaludjon. A legjobb ha hagyjuk, hogy babánk nélkülünk aludjon el. Ha túl hamar, vagy túl gyakran megyünk a szobájába, azt hitetjük el vele, hogy az alvás egy játék.

7. Maradjunk kint!


Ha berohangálunk, leellenőrizni minden nyöszörgést és sírást, azzal megzavarhatjuk kisbabánk elalvását. Ehelyett, csak akkor nézzünk rá, ha úgy gondoljuk, kényelmetlenül érzi magát, vagy nincs biztonságban.

8. Nem kell besötétítenünk!


A babák esetébenl normális jelenség, hogy felcserélik a nappalt és az éjszakát. Hogy segítsünk kisbabánknak különbséget tenni a nappali és az éjszakai alvás között, hagyjuk a rolókat felhúzva és engedjük be a fényt a szobájába!

9. Igazítsunk a kialakított szokásokon!


Ha úgy érezzük, hogy gyermekünk nappali alvása befolyásolja az éjszakai alvását, rövidítsük le az egyik pihenését (például keltsük fel hamarabb) vagy iktassunk ki teljesen egy szunyókálást.

Nem szokatlan a babáknál, hogy nem akarnak aludni, de ragaszkodjunk hozzá és emlékezzünk arra, hogy a nappali alvás elengedhetetlen csemeténk fejlődéséhez. A babánkat az alvása felfrissíti, újratölti és megadja neki a játékhoz és tanuláshoz szükséges energiát.

HU_registration_cta_banner

Ez is érdekelhet: