sleep-101-bedtime-routines-for-the-whole-family

Alvás: Rutin a lefekvéshez az egész család számára

Pamela Kruger

Mint ahogy elalvás előtt nekünk is időre van szükségünk ahhoz, hogy elcsöndesedjünk, a gyerekeknek hasonlóképen szükségük van egy átmenetre, ami megnyugtatja és felkészíti őket az alvásra. Az általunk követett pontos rutin a családtól függ majd, de itt van néhány tipp és trükk egy megnyugtató rituálé kialakításához, azért, hogy az egész család édes élményként tekinthessen az éjszakákra.

1. Kád játékok

Egy meleg, nyugtató fürdő felkészíti a gyerekeket az alvásra. Az este fontos eseményévé tehetjük a fürdetést, ha teszünk a vízbe néhány gumikacsát, betűt és számokat, melyek rátapadnak a csempére, vagy a fürdőkád falára.

Több gyermekünk is van? Meglátjuk majd, hogy gyermekeink örömüket lelik a közös fürdőzésben.

2. Olvassunk fel egy esti mesét!

Hívjuk gyermekünket az ölünkbe és olvassunk egy általa kiválasztott képeskönyvből. Sok kisgyermek imádja, ha a kedvenc könyvét újra és újra felolvassuk neki.

Ha idősebb gyermekünk van, aki már tud olvasni (vagy már betéve ismeri a képeskönyvet), hagyhatjuk, hogy felolvasson nekünk vagy a kistestvérének. Avagy akár olvashatunk vele felváltva is, egy bekezdést ő, míg a következőt mi. Ne felejtsünk el egymáshoz bújni!

3. Mondjunk el egy történetet!

Találjunk ki egy történetet, amit csak lefekvés előtt mondunk el. Lehet ez egyfajta önéletrajz (nevezzük el a főhőst gyermekünk után és hagyjuk, hadd mentse meg a barátait a sárkánytól). Vagy ha gyermekünknek már élénk fantáziája van, ösztönözhetjük a közreműködésre!

Ha több csemeténk is van, bevonhatjuk az egész családot és görgethetjük a sztorit heteken keresztül, vagy még tovább. Akárhogy is csináljuk, ez egy olyan különleges világ lehet, amit a család megoszt egymással esténként.

4. Töltsük az időt külön-külön

Több gyermekünk van? Szoptassuk vagy etessük meg a csecsemőt, miközben párunk a másik gyermekünknek olvas. Gyermekünkkel való öleléssel tölteni ezt a nyugodt időt, egy remek módja a kötődés kialakításának.

5. Beszélgessünk!

Kérjük meg gyermekünket, hogy mesélje el mi volt a legjobb dolog, ami ma történt vele, vagy hogy miről szeretne álmodni aznap éjszaka. Minél hosszabb ideig tudjuk fenntartani a társalgást egy alvás előtti beszélgetéssel, annál inkább segíthet gyermekünknek, hogy biztonságban és szeretetben érezze magát és készen álljon a szundikálásra.

6. Használjuk az érintés erejét!

Masszírozzuk meg babánkat! Fésüljük meg óvodás gyermekünk haját, vagy masszírozzuk meg a talpát. Mindez megnyugtató és segíthet megkönnyíteni csemeténk számára az elalvást.

7. Győződjünk meg arról, hogy gyermekünknek van „hálótársa”!

Nem szokatlan a kicsiknél, hogy lefekvéskor szeparációs szorongással kell megküzdeniük. Egy általa nagy becsben tartott takaró, vagy plüssállat kényelembe helyezheti őt, és biztonságérzést adhat neki miután elhagytuk a szobát.

8. Ragaszkodjunk a szokásokhoz!

Bármilyen rutint alakítottunk is ki, kövessük azt ugyanabban a sorrendben és időben, minden áldott este! Idővel megszokjuk majd és az egész család egy pozitív, ellazulós élményként tekint majd rá egy nehéz nap után!

Ez is érdekelhet: