how to help your child through night terrors

Hogyan segítsünk gyermekünknek az éjszakai felriadások alkalmával?

Cheryl Lock

Szülőként az első és legfontosabb teendőnk, megvédeni csemeténket a lehetséges éjszakai veszélyektől. A rémálmokkal ellentétben, az éjszakai ébredések teljesen máshogy működnek.

A legtöbb esetben a baba minden gond nélkül elalszik, viszont rémülten ébred fel két órán belül. Ekkor úgy tűnhet, hogy teljesen ébren van, mégis azt tapasztalhatjuk, hogy nem reagál.

A legfontosabb amit ilyenkor tehetünk, hogy legjobb tudásunk szerint megnyugtatjuk a kicsit. Egy ilyen felriadás közben a gyermek valószínűleg vigasztalhatatlan lesz, így a legjobb, ha nem világítunk, és lágy hangon próbálunk beszélni hozzá. Nyugtassuk meg, hogy ott vagyunk vele, és nem hagyjuk, hogy bántódása essen.

A legtöbb ilyen ébredés 10-30 percig zajlik, amely idő alatt gyermekünk megnyugszik és visszaalszik. Reggelre pedig nem fog emlékezni az incidensre.

Tartsuk észben, hogy néhány gyerek esetében az éjszakai ébredéseket a fáradtság is okozhatja (ez is még egy ok arra, hogy miért kéne mindenkinek a családban sziesztázni!).

Fontos betartani a rendszeres alvási rutint, különösen a kisgyermekek esetében. Ha már megalapozott esti szertartásunk van, és ennek ellenére is felriad éjszakánként a pici, próbáljuk meg a megszokottnál félórával hamarabb ágyba dugni, és nézzük meg, hogy mi történik!

Nem érdemes túl sokat aggódni az éjszakai felriadásokon, mivel kis szemünk fénye ki fogja ezt nőni a korral. Meglátod, hogy hamarosan már teljes nyugalomban fog telni az éjszaka!

Ez is érdekelhet: